Magyar Camping és Caravanning Club
2016. év beszámolói: [ 2016 Szilveszter ] [ "Szeretet-vendégség" ] [ Kiskunhalas ] [ Bogács ] [ Tiszaföldvár ] [ Dunaföldvár ] [ Pádis fennsík ] [ Orosháza Gyopáros ] [ Dahlia Rallye ] [ Ada ] [ Szántód ] [ Bajmóc ] [ Szob ] [ Balatonboglár ] [ Dömös ] [ Celldömölk JUFA ] [ Szentes ] [ Kerekdomb ] [ Agárd Húsvét ] [ Martfű ] [ Farsang 2016 ]

Ada

Ada Rally 2016

2016.08.25-28

Vegyes érzelmekkel jelentkeztünk a Vajdasági Adára meghirdetett kempingtalálkozóra. Köszönhető ez egyrészt a hazai híradásokat hosszabb idő óta uraló migránshelyzetnek, másrészt a határon túli magyar kempingszervezetek híresen jó vendégszeretetének. Sajnos az előbbi miatt sok társunk inkább a maradás mellett döntött, így csak hat magyar egység vett részt a találkozón.

Ami a migránshelyzet miatti bizonytalanságunkat érinti, teljesen alaptalannak bizonyult. Odafelé, csak az M5-ös autópályán, két helyen is folyó útfelújítási munkák késztettek hosszú kilométereken át lépésben haladásra, de a határnál és utána minden a normál rend szerint alakult.

Ada a Szerb Köztársaságban, Vajdaság Autonóm Tartományban, Kelet-Bácska középső részén, a magyar határtól 60 km-re a Tisza jobb oldalán található. 10 ezer fős lakosságából a 2011-es népszámlálás adatai szerint 82 % magyar. Természeti adottságai lehetővé teszik a vadász-, horgász-, sport és falusi turizmus fejlesztését.

Amikor megérkeztünk a Tisza árterületén, a gát és a folyó közti területen lévő kempingbe, lenyűgözött a táj megkapó szépsége. Közvetlenül a vízpartra települtünk, ahol a parton lévő hatalmas fák kellemes árnyékot biztosítottak. Kb. 200 méter széles itt a Tisza, jól láthatók szemben lévő oldal sűrűn lombos fái. Nagyon kellemes fogadtatásban volt részünk. Úgy üdvözöltek, mintha régi jó ismerősök lennénk. A bejelentkezési adminisztráció után házigazdánktól, Lukity Zsolt történész és földrajzkutatótól megkaptuk az „ADA RALLY 2016” feliratú kék színű pólót. A továbbiakban többnyire azt viseltük.

Estére az egyik kedves családtól mindannyian meghívást kaptunk. Az elmúlt heti balatoni nyaralásuk alatt fogott halból főztek halászlét. Nagyon kellemes volt ott a parti környezetben a szívélyes kedves emberek között falatozni a bőséges halászlét.

Pénteken ismét gyönyörű időre ébredtünk. A szél sem rezdült, amikor befutott a kishajó, amivel hajókázni vittek minket. 10 óra volt, amikor elindultunk lefelé a Tiszán, a 2010 karácsonyán - 4 év építkezés után átadott – függőhíd felé. A függőhíd pillérje 80 méter magas, a vízen átívelő szakasza 200 méter. A hídon áthaladó út a szárazföldi szakaszokkal együtt 1400 méter hosszú. Elmondták, hogy az adaiak már 1925-ben szerettek volna hidat emelni a Tiszán, de az akkori községi képviselőtestület egy magyar képviselőjének szavazata döntötte el, hogy mégis inkább a pravoszláv templomot építik meg. Kishajónkkal a part mellett haladtunk visszafelé is, majd kb. másfél óra múlva, amikor már nagyon meleg lett, kiszálltunk.

Aznap délután pálinkakóstolásra voltunk hivatalosak. Begördült a kemping kapuján egy nagy busz, ami Pozsgai Péter adai pálinkafőző mester házához szállított. Nagy cefreszag fogadott kinn a ház előtt, de azután jól hozzászoktunk az illathoz. A nagy forróságból kellemes hűvös szobába vezettek be. Középen asztal, körben székek voltak a helyiségben. Az asztalon végig egy sorban, legalább 40 darab, Flabena márkájú, többféle gyümölcsből készült pálinka volt, fél literes vékony magas üvegekben. Bármelyiket lehetett kóstolni. Később, akinek valamelyik tetszett, abból vásárolni is lehetett. Végezetül megnéztük a pálinkafőzés eszközeit a szomszédos helyiségekben.

Pénteken késő délután nagy volt a készülődés a hatalmas bogrács körül. Készült a lucskos káposzta. Közben a kemping egyre jobban benépesült. Ez a terület ugyanis az adaiak hétvégi pihenőhelye. Itt pihennek, főznek, barátkoznak és tartózkodnak letelepített lakókocsikban sátorelőtéttel, vagy csak sátorban. Több felállított pavilont is lehetett látni. Legalább 150-200 egység lehetett a kemping teljes területén. Ez egy színes, kellemes, nyugodt világ. Mosolygós kedves arcok mindenütt, ja, és mindenki magyarul beszélt.

Amikor elkészült a lucskos, vagy, ahogy mások mondták, a szerb káposzta, már megterítették az asztalokat. Megérkeztek a zenészek is. Bőven mérték tányérjainkba az ételt. A rengeteg hús, ill. húsos csont mellett csaknem elveszett a káposzta. Nagyon finom volt. Külön meg kell említeni a kenyér címen adott briós fazonú kelt tésztából készült kalács jellegű finomságot. Szóval ezúttal is adtunk a kilóinknak! Na és a zene! Nagyon tetszett az a mulatós zene, amit játszottak. Sajnos kazettát nem árultak, de az interneten megnézhetők, meghallgathatók az alábbi címen: https://www.youtube.com/watch?v=HbrLSxMPPNo

Szombaton tanyalátogatásra készültünk. Jött értünk egy kisbusz és az elszállított a várostól 10 km-re lévő Koós tanyára. A tanya gazdái boldogulásukat a tanyai turizmusban látták. Tanyájukon vendéglátásra, többnyire egy napos programok szervezésére rendezkedtek be, mint pl: esküvők, keresztelők, születésnapok, évfordulók, családi összejövetelek stb. Két évvel ezelőtt a televízióban rendezett népszerű tanyák vetélkedőjén elnyerték a közönségdíjat. Szerepeltek a magyar TV-ben is, Borbás Marcsi gasztroangyal műsorában.

A tanyán gyönyörű, rendezett virágos udvar fogadott. A tanya háziasszonya Koós Tímea asszony üdvözölt minket, majd ismertette a falusi turizmus megvalósítása érdekében végzett erőfeszítéseiket kedvesen, aranyosan, mosolyogva. Előbb a környék bemutatása céljából sétakocsikázásra indultunk, majd a tanya helyiségeit tekintettük meg. Vendégszobákat, apartmanokat, kézműves múzeumi tárgyakat és eszközöket, oktató, előadó és nagyméretű vendéglátó helyiségeket mutatott be. Végezetül az udvar árnyékos részén hidegtálas vendéglátásban részesültünk. Fogpiszkálóval csipegettük a sajtokat, szalámikat, kolbászokat és mellé a paprikát, paradicsomot, hagymát, majd következett a gyönyörűen összeállított gyümölcsöstál.

Szombaton délután volt egy kis szabad időnk még vacsoráig. Ekkor sétára indultunk és megnéztük a gát másik oldalán lévő Adica Üdülőközpontot, amely 1999. óta üzemel 4 hektáron, Ada központjától 1 km-re. Csak bemondtuk, hogy az Ada rally-ra jöttünk, máris kedvesen fogadtak belépőjegy nélkül, biztosítva szabad mozgásunkat. Itt van olimpiai úszómedence (50 méteres), gyermekmedence, nyugdíjasok és úszni nem tudók medencéje. Pompázó virágoskertek, pázsitos felületek a hűvösben, egzotikus növényekkel övezett szökőkút, a pihenést biztosító padok és asztalok, a világ minden tájáról ajándékozott kőzetgyűjtemény, gyermekjátékok természetes anyagból, sportolási étkezési lehetőségek stb. Bíznak benne, hogy rövidesen termálvíz is lesz. A fúrásokat most végzik magyar kútfúrók.

Vacsorára ismét szívélyes vendéglátásban részesültünk. Ezúttal bográcsgulyás volt a menü és hozzá olyan péksütemény, amilyent már az előző napon is nagy élvezettel fogyasztottunk. Az étel most is csuda jó volt. Az élőzenét szolgáltató 2 tagú zenekar már kora délután óta szórakoztatta a jelen lévőket. Teli hassal már kezdődhetett a tánc. Ez a zenekar is népi mulatós vagy cigány zenét játszott szinte kizárólag. A rajtunk kívüli közönség nagyon ismerte a dalokat és szövegeiket. Lelkesen táncoltak, énekeltek, többnyire körben állva. Néhány óra elteltével említettük, hogy jó lenne más típusú zenét is játszani, esetleg rock and rollt. Játszottak, de akkor a helyiek mind leültek. Végül is visszatért a mulatós műfaj. A szolid jókedv ezúttal is eltartott éjfél utánig.

Vasárnap délelőtt már a készülődésé volt a fő szerep. Nagyon szép napokat töltöttünk Adán. Most az időjárással is teljes mértékben elégedettek lehettünk, mert mindennap ragyogó napsütés volt, 30Co körüli hőmérséklettel eső és szél nélkül. Köszönjük az Ada rally szervezőinek és minden közreműködőjének, hogy ezt a nagyon tartalmas remek találkozót létrehozták, és mi részt vehettünk rajra. Reméljük, hogy az MCCC valamelyik rendezvényén ismét találkozunk.

Katona Júlia

- - - hirdetés - - -
Lakóautó és lakókocsi kereskedelemi központ logó tervezés Kempingvilág - Komfort útközben - truma falle dometic szerviz lakókocsik lakóautók kempingcikkek