Magyar Camping és Caravanning Club

SZUZDAL (Oroszország) "Arany Gyűrű" találkozó

SZUZDAL (Oroszország) "Arany Gyűrű" találkozó 2017.07.24. – 30.

(Azoknak ajánlom, akik érdeklődéssel nézték a feltett fotóimat).

Az Orosz Kemping és Karaván klub meghívására annak szervezésében az un. ”Golden Ring Rally” programon vettünk részt. Magyarországról július 17-én indultunk négy lakóautóval, hét fővel.

Mivel Belorusszia nem adott átutazási vízumot, Ukrajnát túl veszélyesnek találtuk, így magasabb km. számmal kerülővel, (Szlovákia, Lengyelország, Litvánia, Lettország, Észtországon át) 3 nap alatt értük el az Oroszországi Derbovech település kempingjét. Másnap este Orosz felvezetéssel Moszkvába érkeztünk.

Négy napig csodálhattuk Moszkva nevezetességeit. Kreml, Nagyboldogasszony Katedrális, Kincstár, Fegyvertár, Vörös és Manezhnaya tér, Alexander kert, Gum áruház, Puskin Állami Szépművészeti Múzeum, Moszkvai metró állomások mindegyike, farm, ahol repült velünk a trojka, hajózás és ebéd a Moszkva folyón, buszos városnézés, valamint láttuk a Kremlben az őrségváltás ceremóniáját.

Moszkvában az Orosz nemzetiségű tolmácsunk mellékesen megemlítette, hogy egy magyar csoportnak már tolmácsolt, akik Szekszárdról érkeztek (ismert szekszárdi   borászok). Azonnal megtaláltuk a közös ismerősöket. Hogy milyen kicsi a világ!!!

Következett: Suzdál, ami tulajdonképp a rendezvény centruma volt. Hét napot élveztük a városka és környéke vendégszeretetét. Itt találkoztunk a lengyel, a szlovák, és szlovén kempinges barátainkkal. Suzdál főterén, a nemzetek ünnepi felvonulásával – természetesen „decsi” ruhába öltözve - nyitottuk meg az egyhetes programot.

Jártunk kézműves műhelyben, szabadtéri ősi múzeumban. A bazár sorokat egyikünk sem tudta kihagyni. Itt kóstoltuk meg a „kvasz” nevű italt, mely a sörhöz hasonlít, szesztartalma minimális. Kirándultunk Vladimir városba.

Egy hét után elindultunk az országjárásra. Mindenütt volt kihagyhatatlan különlegesség. Kedves emlék marad: Kostroma, Yaroslavi, Rostov, Uglich, Myshkin, Sergiev Posad, Valday, (Itt a betervezett hajókirándulás elmaradt, mert Putyin Államfő ide érkezett és Ő kívánt hajókázni a tavon). Következett Novgorod, és a leírhatatlanul szép Szentpétervár a felmérhetetlen kincseivel.

Láttunk Katedrálisokat, fa templomokat, Székesegyházakat, 5 kupolás templomokat. Különlegesség volt az 1800-s évek kávézója, annak hangulata. Matrisoka gyár, a Nemez csizma készítők, a Téli palota, az Ermitázs, a Trón terem, Katalin cárnő rezidenciája, az Izsák templom. Szép emlék a harang, a gyöngy, az agyag, és az egér múzeum. Szentpétervár turista látványosságát is láthattuk, az éjfél utáni híd felnyitást, mely valóságos népünnepély. Láttuk a Moszkva folyót, a Névát, és a Volga folyót.

A magyar résztvevők: Katica és Józsi, Mónika és István, Imi, Gyöngyi és Józsi.

Külön köszönet jár útitársunknak Katicának, aki kiválóan beszél oroszul. Nélküle bonyolultabb lett volna az életünk Oroszországban. Éjjel-nappal rendelkezésünkre állt, csak kopogni kellett a lakóautójuk ajtaján.

Az út melyet megtettünk 5820 km.

Utunk során mindvégig tisztelettel, szeretettel fogadtak bennünket. Örömmel mondhatjuk, hogy lakóautóink (talán a pilóták is) remekül vizsgáztak. Sem egy defekt, sem egyéb műszaki probléma nem fordult elő.

Csodás emlék maradsz Oroszország!

A beszámolót készítette,

Bálint Gyöngyi és Horváth József.

- - - hirdetés - - -
logó tervezés Zsóry Liget Camping Gyomaendrődi Liget Gyógyfürdő és Kemping HUNGEXPO Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központ Thermal Garden, Csokonyavisonta campinform.eu - a kempingezők kedvenc oldala