Magyar Camping és Caravanning Club

Berlini beszámoló

Magyarok a 87.Ficc Rallyn Berlinben (2018.július 27-augusztus 4-ig.)

Július 14-én keltünk útra, mivel úgy terveztük, hogy a rendezvény előtt a kedvenc helyeinket ismét meglátogatjuk.

Első állomásunk az Ausztriai  Hallstadt volt. Ez a barokk kisváros Ausztria egyik legszebb helye. Egyetlen főutcából áll. Az itt található tó és a várost körülvevő sziklafal elhelyezkedése adja, hogy a házak a szikla falához épültek. Meg kell említeni az itt található Sóbányát, mely korábban a város lakóinak a megélhetését biztosította. A városba alagúton lehet bejutni. Hatalmas tömeg, parkolót találni nem lehet. A város szívében található camping igen ideális hely a lakóautósok, lakókocsisok részére. Minden közel van, a felvonó pld. 300 méterre. A camping neve: Camping Klausner-Höll.

Miután mindent megnéztünk, továbbindultunk. A Camping Seehofban aludtunk, gyönyörű, rendezett kissé drága hely. GPS: E11 54’26 N47 27’43.

Reggel folytattuk útunkat Garmisch –Partenkirchen irányába. Könnyen odajutunk. A kis és nagyobb terjedülmű lakóknak külön van a parkolóhelyük. A parkolási díjban benne foglaltatik a helyi járatos busz tikettje, melyet korlátlanul fel lehet használni, mindaddig míg a cempingben tartózkodunk.

A Seilbanh Zugspitze amit megnéztünk, 2962 m magas, Időben érkeztünk a parkolóba még árnyas helyet kaptunk. A felvonóval felérve, a már korábban látott de megunhatatlan panoráma várt bennünket. Csodás, napos idő volt.

Songau városka, ahol még nem jártunk. Az Óvárosba vezető emelkedő megviselt bennünket, (segített ebben a nagy meleg is). Gyalog sértáltunk fel.a fallal körülvett városhoz. Az idő ragyogó, fotókat készítettünk és örömmel nyugtáztuk, hogy visszafele már csak lejtőn kell mennünk. Már este gyanús volt, hogy nagy a nyüzsgés a parkolóban. Majd megtudtuk, hogy, megrendezésre kerül a triatlon verseny. Bár az időjárás nem kedvezett a versenyzőknek, minden a lakónk előtt zajlott igy „páholyból konstatáltuk” az eseményeket. Itt 3 éjszakát töltöttünk mert a verseny miatt úgymond beszorultunk.

Nördlingen ismerős már, többedszer sétálunk a városba. A régi megszokott stellplaccon állunk, ahol a szolgáltatás az áram, és toalett.

Irány Rothenburg. A „karácsonyi bolt városa (mi így emlegetjük). Mindig „benézünk” ha erre járunk. Fallal körülvett város, a stellplacc közvetlenük az egyik bejárattal szemben található.

Nos végetért a magán-útunk és célba vettük Berlint a 87.FICC Rally helyszínét. ,Schönwald települést.

Egy nappal előbb érkeztünk itt találkoztunk Virág Józsiékkal. A rendezvény helyszínére csak a hivatalos kezdő napon engedtek be bennünket. Ott sorakoztunk egy réten, sokan érkeztünk ezen a napon. Reggel lehetett regisztrálni és bemenni. A rendezők a Magyaroknak részére kijelölt helyet nem találták. Keresgettek, tippelgettek. Végül ráuntak és rámutattak egy füves területre, hogy álljunk oda. Mint később kiderült számunkra, hogy a hatalmas terület leges -legjobb helyén kaptunk helyet, mi a négy magyar egység.

Árnyas fák, az étterem ,a rendezvénysátor, minden pár lépésre tőlünk. Az autónk mellett volt a vizvételi lehetőség is.

A többiek tűzőnapon, (réten álltak) nem is értettük hogy miként bírták elviselni a nagy meleget, árnyék nélkül. Bár a campingesek igen edzettek.

Megérkezett a másik két magyar egység is. Még nem találkoztunk velük, ennek ellenére sok közös kempinges ismerősünk volt/van. Összesen 9 fővel képviseltük Magyarországot.

Szombati napon volt a nemzetek felvonulása és a nyitó ceremónia. Mi három kirándulásra jelentkeztünk:

1.)Vasárnap buszos kirándulás Berlinbe.

Buszra szállva, meglepetés volt, hogy az első ülésen ülők (meglátva, hogy Józsi bot segítségével közlekedik) azonnal felugrottak és átadták helyüket. Berlini kirándulás buszos városnézés volt. Egy egy helyen álltunk meg 20 percre, ahol lehetőség volt pld. egy kávét inni, illetve a toalettet támadtuk meg.

Felsorolni sem lehet hogy mi mindent láttunk a 3,5 órás buszos túrán. Így pld. a

Berlini-Fal:

Eredetileg 155 km hosszúságú volt, ami mára megmaradt 1,4 km. Turista látványosság.,

Brandenburgi kapu:

Németország jelképe. Mögötte húzódik a berlini fal. Nem egyszerű kapu, eredetileg a „béke” kapuja lett volna.26m magas, tetején 5 m magas négylovas szekérrel.

Chekpoint Charlie:

Átkelő és ellenőrzési pont kelet és nyugat Berlin között a város szívében. Politikai funkcionáriusok és a megszálló katonai erők használhatták.

Gendarmenmarkt,

Európa legszebb tere. Két oldalán található a Német és a Francia Székesegyház.

Alexanderplatz:

Ismert nevén a város kapuja. Fontos közlekedési csomópont. Érdekessége a világóra.

Reichstag:

A Német parlament, a törvényhozás épülete. Lenyűgöző a kupolája, mely látogatható.

Városnézést követően 3,5 órányi szabad program. Ez bizony balul sikeredett. Vasárnap lévén az üzletek szigorúan zárva tartottak, csupán fagylaltozó és pizza árusok voltak talpon. A nagy melegben nehezen telt az idő.

Fáradtan, kimerülten értünk haza.

2.) Postdami kirándulás:

Itt is buszos városnézés, majd szabad program.

Cecilien Schloss:

A Postdami konferencia helyszíne, ahol a világháborút követően Európa sorsáról döntöttek. Láthattuk a sok térképet, melyeket annak idején társasjátékként tologattak a döntéshozók. Az épületet felújították, (most is folyik a munka). Szép, nemesi (császári) kastély, egy ősparkban.

Holland negyed:

A város szívében található. Jellegzetes vöröstéglás házaival. 130 korabeli házat láthatunk itt. A Világörökség része.

Orosz kolónia:

A város külső kerületében jött létre. Orosz zenészek és énekesek éltek itt. Ma is láthatjuk igen jó állapotban és használatban lévő szép faházakat. (Dácsák)

Buszos városnézés után szabadprogram.

3.) Sprewaldi kirándulás:

Uborka termelő vidék, ahol minden az uborkáról szól. Minden formában készítik, a turisták kedvence. Kb.70 perces csónakázáson is részt vettünk. Ez a másik nevezetessége ennek a tájegységnek.

A szokásos szabad program, amelyet városnézéssel töltöttünk.

Dr Abonyi Mátyás Elnök Úr és Krausz József Elnök-helyettes Úr keddi napon érkeztek Berlinbe. Részt vettek FICC közgyűlésén, ahol dr Abonyi Mátyás fel is szólalt. Ők, 2 napot tartózkodtak a találkozón.

Szombaton volt a záró ünnepség. Ott tudtuk meg, hogy a találkozón 796 egység és 1.749 fő volt jelen 26 országból. Változatlanul sok meghívást kaptunk különböző nemzetektől, melyeken a lehetőség szerint részt is vettünk.

A résztvevő Magyarok: Virág József-Virág Katica, Szalai István és családja, Tivald Péter és felesége Gyöngyi, Horváth József- Bálint Gyöngyi.

A beszámolót készítette: Bálint Gyöngyi

- - - hirdetés - - -
logó tervezés Zsóry Liget Camping Gyomaendrődi Liget Gyógyfürdő és Kemping HUNGEXPO Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központ Thermal Garden, Csokonyavisonta campinform.eu - a kempingezők kedvenc oldala