Magyar Camping és Caravanning Club

Találkozó Karcagon

• 06. 22-25.
  • XIX. Karcagi Birkafőző Fesztivál

Karcag a Nagykunság legnépesebb és az ország egyik legnagyobb határú települése. Jász-Nagykun-Szolnok megye keleti részén, a Hortobágy és a Sárrét találkozásánál fekszik. Mi itteniek úgy szoktunk fogalmazni, hogy Szolnok és Debrecen között félúton, a „négyes” mellett található.

Az MCCC tagjai közül többen választották hétvégi programként ezt a találkozót. Szerdától érkeztek az egységek. Mindenki kereste és meg is találta az árnyas, fás helyet, hiszen kánikula volt. Csütörtökön este már teljes volt a csapat, a közösségi helyiségben összeültünk. Többen itt fogyasztották el a délelőtti piacon beszerzett vacsorát: kézműves, tejes sajtokat, füstölt kolbászt, szalámit és ízletes tepertőt. Itt került sor a másnapra tervezett városnézés és a szombati birkaebéddel kapcsolatos tudnivalók pontosítására. Minden egység kapott egy „Karcagi Birkafőző Fesztivál” felirattal ellátott papírtáskát, melyben néhány prospektust, térképet és a Fesztivál részletes programját találták a klubtársak.

Pénteken délelőtt gyalogosan indultunk a rendezvény helyszíne felé, ahol tájékozódtunk, mit, hol találunk. Nagy volt a sürgés-forgás, készülődés, hiszen délután már voltak programok.

Ezután bementünk a klasszicista stílusú Györffy István Nagykun Múzeumba. (Györffy István néprajztudós 1884.02.11. Karcag - 1939.10.03. Bp.) Megtekintettük „A kunok öröksége” c. állandó kiállítást és a „Lótartás a Kiskunságban” c. időszaki kiállítást. Megbeszéltük két pásztor étel, a Slambuc és a Galaburgyi közötti különbséget, illetve a Kunsági ferdinánd titkait is.

A Tájházban korabeli bútorokat, berendezési tárgyakat, használati eszközöket láttunk.

A Kántor Sándor Fazekasházban a Kossuth-díjas Kántor Sándornak és híresebb tanítványainak állított emléket Karcag városa.

Útközben még megnéztük kívülről az 1773-ban épült parasztházat is.

Az éhes, szomjas csapatot a kemping közelében csábítóan hívogatta a Borház, ahol rögtönzött borkóstolóval fogadták a betérő „megfáradt vándorokat”. Ebéd után szabad program volt: fürdés, pihenés, kerékpározás, délutáni Fesztivál programok,stb.

Este újra összeültünk, beszélgettünk. Szó esett a következő találkozókról is. Krausz József elnökhelyettes úr röviden beszámolt a brüsszeli F. I.C.C. ülésről.

A szombati nap a fesztiválozásról szólt. Bőséges programból lehetett válogatni, de hasonlóan sokféle volt a népművészeti, kézműves vásár is. Közben kb. 500 vaslábasban, több helyen szabad tűzön főtt, - illatokból, színekből ítélve – az ízletesnek ígérkező hungarikum birkapörkölt, „birkatest”, ahogy Karcagon mondják. Délben éhesen gyülekeztünk a múzeum pincéjénél, ahol aztán elfogyasztottuk a finom, jóízű birka- vagy marhapörköltet, melyhez kaptunk főtt krumplit, puha, foszlós kenyeret, uborkát, ráadásul ferdinándot. A pince hűvösében jól esett néhány korty hűs ital, na meg egy kis beszélgetés…

Ebédünket a Sörpatika tulajdonosa, Csordás László és munkatársai készítették, melyet a klubtársak dicsérő szavakkal illettek.

Ebéd után tovább folytatódott a kellemes időtöltés. A fesztivál éjfélkor tűzijátékkal zárult, de addig számtalan zenés, táncos műsorszám volt. A fürdő is várta a nézelődésben, sétában, szórakozásban elfáradt kempingeseket.

Vasárnap még az időjárás is siratta egy kicsit a találkozó végét, hiszen a többség csomagolt és indult haza.

Bereczkiné Nagy Erzsébet

- - - hirdetés - - -
    logó tervezés Zsóry Liget Camping Gyomaendrődi Liget Gyógyfürdő és Kemping HUNGEXPO Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központ Thermal Garden, Csokonyavisonta campinform.eu - a kempingezők kedvenc oldala